-10.5

Dat is niet de temperatuur van dit moment, maar wel de aantal kilo’s die ik kwijt ben geraakt de afgelopen 2 maanden. Eigenlijk was mijn doel dit te bewerkstelligen in een jaar, maar het gaat ietsje sneller.
Verandering in ons eetpatroon en meer keukengym. Dat was de opdracht deze twee maanden. Op 1 maart zouden we dan een weeg moment inlassen en dan bepalen wat we verder gaan doen.

De eerste maand verloor ik al 6,5 kilo, de tweede maand ging het iets langzamer, maar toch nog 4 kilo. En de maand had maar 28 dagen.
Tussendoor hadden we weeg momentjes ingelast en konden zodoende het verloop zien. Iedere week dat ik op de weegschaal ging staan was ik aangenaam verrast.

Dat ik 10 kilo in 2 maanden kwijt zou raken had ik nooit kunnen dromen. Ja, met een honger dieet en 4 uur per dag in de sportschool rondhangen, maar dat hebben we niet gedaan. Ik hou niet van de sportschool en ik eet veel te graag. Vandaar dus mijn 1 jaar plan. Dat vond ik al ambitieus genoeg.

Hoe dan? Het is echt heel simpel. We eten gewoon gezonder. Schrap wat koolhydraten (niet te veel want we sporten) verban de koekjes, chips en snoep en kook met verse producten. Dus geen kant en klaar maaltijden en pakjes en zakjes (lees: zout en suiker) Ga 6 dagen per week planken, push-uppen en doe buikspier oefeningen. En voor de rest heb ik gewoon gesport zoals ik al deed. Hardlopen en zwemmen. That’s it! Koken moet je toch en de krachttraining kost je een kwartiertje per dag. En ik doe het samen met manlief (die ook 10 kilo kwijt is) dus dat is ook wel heel erg prettig. Je motiveert elkaar, ik leer hem planken en hij mij push-ups. Dat dus. Ik denk dat iedereen dit kan.

De voordelen op een rijtje: Eten smaakt lekkerder. De cracker met kaas is al een gebakje op zich, en de kwark met muesli is al helemaal een feestje. Je kleren zitten lekkerder, je ziet verandering in je lichaam (dat is echt heel tof om te zien), je kweekt hele mooie arm en schouder spieren en kan na twee maanden echte push-ups. En je wordt er gewoon heel blij van.

Ik heb mijn streefgewicht nog niet gehaald, al weet ik nog niet wat dat gewicht is, dus we pla(n)kken er nog een maandje bij aan.

I'll keep you posted!



Tot slot een receptje. Deze nasi is toch wel onze favoriet, en zo simpel te maken.

Wat heb je nodig (voor twee personen)

*Rijst (ik gebruik basmati rijst omdat deze zo lekker ruikt)

*1 teen knoflook

*1 eetlepel sambal

*1 zak (boeren)soepgroenten van 400 gram

*200 gram taugé

*2 eieren

*Scheutje ketjap manis

*Peultjes

Kook de rijst volgens de verpakking. Snij de knoflook fijn.

Verwarm een scheutje olijfolie in een pan en roerbak de soepgroente en taugé een paar minuten. Voeg dan de sambal en knoflook toe. Bak nog een paar minuutjes, maar de groente moet nog wat knapperig zijn. Giet de rijst af en kook intussen het water voor de peultjes. Schep de rijst door je groente mix en voeg een scheutje ketjap manis toe. Kook de peultjes +/- 4 minuten en bak intussen twee spiegeleitjes. Als het goed is, is alles tegelijk klaar. Schep de nasi op een bord, peultjes ernaast en je spiegeleitje erboven op. Eventueel kan je er ook  nog atjar tjampoer en komkommer bij doen voor de frissigheid.

Eet smakelijk!





Reacties

Populaire posts